Ohje tapahtumanjärjestäjälle

Viestinnän ja markkinoinnin ohje tapahtuman, tilaisuuden tai näyttelyn järjestäjälle

Lataa ohje PDF-muodossa tästä

Kulttuurikeskusten viestinnästä ja markkinoinnista vastaa erillinen markkinointitiimi. Jotta tapahtumat saavat parhaan mahdollisen näkyvyyden, tarvitsemme tapahtumajärjestäjiltä laadukkaat materiaalit viestintää ja markkinointia varten.

Ilmoita alla pyydetyt tiedot talon kulttuurituottajalle sovitussa aikataulussa. Julkaisemme tiedot muun muassa verkkosivuillamme ja markkinointikanavissamme.

Käytämme tekstejä, kuvia ja videomateriaalia tapahtuman viestinnässä ja markkinoinnissa. Muokkaamme kuvia ja editoimme videoita tarpeen mukaan. Kuvien toimittaja vastaa kuvien ja videoiden oikeuksista. Muista mainita kuvalähde, mikäli se on tiedossasi.

Tapahtuman, tilaisuuden tai näyttelyn tiedot: tekstit, kuvat ja videot

  1. Tapahtuman nimi (lyhyet nimet toimivat paremmin mainonnassa)
  2. Esiintyvän ryhmän/taiteilijan nimi
  3. Tapahtuman päivämäärä(t) ja kellonaika/-ajat
  4. Tapahtuman kesto ja onko tapahtumassa väliaika
  5. Maksuttomuus/lippujen hinnat
  6. Tapahtuman päägenre (esim. elokuva, tanssi, musiikki, teatteri)
  7. Genren tarkennus (esim. nykytanssi, akustinen kitaramusiikki, lastentapahtuma)
  8. Lyhyt kuvaus tapahtumasta
    • Mitä tapahtuma pitää sisällään, miksi se on kiinnostava?
  9. Pitempi kuvaus tapahtumasta
    • Kerro tarkemmin tapahtuman sisällöstä ja siinä esiintyvät henkilöt.
  10. Tapahtuman kuvat
    • Toimita meille hyvälaatuisia, riittävän suuria (koko vähintään 10 Mb) ja korkearesoluutioisia (resoluutio vähintään 300 dpi) kuvatiedostoja (jpg-, png- tai tiff-muodossa). Tarvitsemme sekä vaaka että pystykuvia. Hyvä tapahtuman markkinointikuva on sellainen, jota voisi käyttää vaikkapa aikakauslehden kannessa. Jos käytössäsi on julistekuva tai kuvakollaasi, lähetä vain niissä käytetyt alkuperäiset kuvat. Kuvissa ei saa olla logoja tai tekstiä. Huom! Kuvien toimittaja vastaa kuvien ja videoiden oikeuksista. Muista mainita kuvalähde. Käytämme tekstejä, kuvia ja videomateriaalia tapahtuman viestinnässä ja markkinoinnissa sekä muokkaamme kuvia ja editoimme videoita käyttötarkoituksen mukaan. Mainonnassa ei lähtökohtaisesti mainita kuvaajan nimeä.
  11. Videot. (vapaaehtoinen)
    • Lähettäkää meille myös videomateriaalia esityksestä tai artisteista. Jos video on esim. Youtubessa, liitä mukaan myös kirjallinen lupa käyttää ja muokata materiaalia. Tarvitsemme myös lyhyitä puhelimella kuvattuja videopätkiä, joissa artisti tervehtii yleisöä ja kertoo lyhyesti tapahtumasta.
  12. Esiintyjäryhmän somekanavien tiedot/osoitteet:
    • Facebook, Instagram, TikTok, Youtube
  13. FB-tapahtumat
    • Luomme kaikista tapahtumista FB-tapahtumat ja kutsumme tapahtumanjärjestäjän rinnakkaisjärjestäjäksi. Jos aiotte tehdä FB-tapahtuman itse, ilmoitattehan siitä kulttuurikeskuksen tuottajalle.
  14. Järjestämme arvontoja sosiaalisessa mediassa.
    • Onko teillä mahdollisuutta antaa palkintoja arvontaa varten? Palkinto voi olla esimerkiksi esiintyjän tai yhtyeen levyjä ja t-paitoja.
  15. Tägää meidät somessa @kulttuuristadi, jaamme artistien julkaisuja kanavalla mahdollisuuksien mukaan.
  16. Jos tapahtuma sisältää asiakkaita mahdollisesti järkyttäviä sisältöjä, kuten sodan, väkivallan, kuoleman tai muun vastaavan kuvausta, lisätkää tapahtuman tietoihin sisällön kuvaus esimerkiksi näin: Tapahtuma sisältää sodan ja väkivallan kuvausta.
  17. Yhteystiedot lisätietoja varten.